T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İSTANBUL / BEŞİKTAŞ - Beşiktaş Sakıp Sabancı Anadolu Lisesi

Robotik Kulübü

Dünya yeni bin yılla birlikte ikinci makina çağına girdi. Artık yeni nesil bir yüksek teknolojiden söz ediliyor: Robotlar, yapay zeka, 3D teknolojileri, nesnelerin İnterneti ve endüstriyel internetten... Küresel ekonomi, bu alanlarda bilgi sahibi olan iş gücüne her gün daha fazla ihtiyaç duyuyor. Hangi meslek dalında eğitim görürse görsün bu alanda bilgi sahibi olanlar yeni teknolojileri uygulamak isteyen şirketler için hayati önem taşıyor. Her geçen gün değişen ve yenilenen bu yüksek teknoloji dünyasında var olabilmek ise bilim, teknoloji, mühendislik ve matematik eğitiminin daha ileri bir düzeye taşınmasını gerektiriyor. Eğitim kalitesini yükseltmek ise hem öğrenciye bu alanları sevdirmek, hem de ek çalışmalarla kendi araştırma alanlarını yaratmak ile mümkün.

Bu nedenle okullarda 'Robotik' çalışmaları yapılıyor.  Robotik, çocukların teknoloji ve bilim, matematik, mühendislik ve matematik konularına duydukları heyecanı arttırmak için en mükemmel yol. Batı ülkelerinde yapılan araştırmalar takım çalışması ve özgüven geliştirme konusunda robotik faaliyetlerin son derece etkili olduğunu gösteriyor.

Robotların eğitimde kullanılması giderek artarken, robotik faaliyetler öğrencilere, somut ve ilgi alanlarına uygun faaliyetlerle hızla geribildirim alabilecekleri tasarım ve problem çözme odaklı yaratıcı, motive edici bir öğrenme ortamı sağlıyor. ABD 2018 yılına kadar her okula en azından bir okul sonrası robotik programı kurmayı hedefliyor.

Bu alandraki gelişmeleri şöyle özetlemek mümkün:

a) Oxford'lu araştırmacılar 20 yıl içinde işlerin yaklaşık yarısının robotlar ve diğer çeşitli akıllı makinalar tarafından yapılacağını öngören araştırma sonuçları ortaya çıkmaya başladı.

b) 2015 yılında yaklaşık 240.000 endüstriyel robot satışı ile rekor kırıldı. Bu robotların yüzde yetmişi beş ülkeye -Çin, Japonya, ABD, Kore ve Almanya'ya satıldı.

c) Dünyadaki 1.4 milyon endüstriyel robotun 310.00 tanesine sahip olan Japonya ile birlikte Amerika, Çin, Almanya ve Güney Kore başlıca robotik ülkeler arasında. Bu ülkeler toplam robot satışının yüzde 70'ini gerçekleştiriyor.

d) 2015 yılında 71 milyar dolarlık bir büyüklüğe ulaşan robotik endüstrisinin 2019 yılında 135 milyar dolarlık bir büyüklüğe ulaşacağı tahmin ediliyor.

e) Avrupa Birliği, Ortadoğu ve Afrika ülkeleri (EMEA) 2015 yılında robotlar için 14.6 milyar dolar harcadı.

f)  2018 yılında 1.300.000 endüstriyel robotun hizmete gireceği tahmin ediliyor.

g) World Economic Forum'a göre dünya iş gücünün yüzde 65'ini oluşturan 15 gelişmiş ülke 2020 yılına kadar robotik, otomasyon ve yapay zeka teknolojilerine 7 milyon iş kaybederken karşılığında 2 milyon iş yaratacak.

h) 2021'e kadar yapay zeka ve robotik teknolojiler ile ABD 'de çalışan sayısının % 6'sı başka işler yapmak zorunda kalacak

I) Nesnelerin İnterneti (IoT) 2025 yılında 27 milyar makina ile 3 trilyon dolarlık bir pazar olacak.

 

Niçin robotik eğitimi?

Sabancı Lisesi bu gelişmeleri göz önüne alarak, ülkemizdeki robotik eğitimini gündemine alan ilk okullardan biri. Öğrencilerimizin gelecekte iş bulmalarında yardımcı olmak, gerçek zamanlı robotik problemleri çözebilecek bilgi birikimine sahip olmalarını sağlayarak gelecekteki işlerinde ve iş süreçlerinde verimlilik yaratmalarına yardımcı olmalarını amaçlamaktayız. Robotik rekabetçi üstünlüğü kazanmak ve sürdürmek için hayati önem taşır. Sürekli olarak beklenmedik problemler üzerinde çalışan robotik öğrencileri gelecekteki işlerinde değişime daha kolay adapte olabilirler ve yeni şeyleri öğrenme becerileri yüksektir. Robotik projeleri üzerinde çalışan öğrenciler yaratıcı ve yenilikçilerdir.

Robotlarla gerçek hayat problemleri üzerinde çalışan ve çözüm bulan öğrenciler girişimcilik becerileri kazanır. Öğrenciler, robot yapıp kullandıkları gibi, zaman içinde kullandıkları aletleri de tasarlarlar. Öğrenciler robotik bilgilerini ve sibernetik teknolojileri kullanarak, yeni ürünler ve servisler üretebilir ve organizasyonel problemleri çözebilecekler.

 

Okulumuzdaki robotik çalışmalarına . 70 öğrenci katılıyor. Salı –Çarşamba ve Perşembe günleri  saat 15:35 ile 17:30 arası yapılan çalışmaları Robotik uzmanı Neha Çelik,  Biyoloji Öğretmeni Sabit Doğan, Kimya Öğretmenleri'nden  Mehtap Arıcan ve Müge Çomar ,yürütüyorlar. Bu çalışmalar  sürecek ve sonuçta öğrencilerimize  katılım sertifikası verilecek.

dana sonra yarışmalara katılacaklar.

Öğrencilerimiz, 2016-2017 yılı için, dünyanın en geniş katılımlı robotik yarışması olan VEX Robotics Competition´a üç farklı takımla hazırlanmaktadır. Açık uçlu bir robotik tasarım yarışması olan VRC ile öğrenciler, teorik robot mühendisliği bilgilerini yarışma robotları ile uygulamaya geçirirken, takım çalışması, iş birliği, proje ve zaman yönetimi gibi kişisel ve kariyerleri için önemli becerileri kazanacaklar.

 

 

 

 

Öğrenciler İçin Robotik

 

Yaparak Öğrenme: Elimiz, beynimiz ile en çok bağlantısı olan organ. Yaparak öğrenme kalıcı ve kişisel bir öğrenme sağlar.

Bağlantılı Öğrenme Robotlar bir çok bilimsel disiplinin bir arada çalışması ile ortaya çıkan makinalar. Robotların disiplinler arası doğası ile çocuklar robotik fikirleri ''içerik organizatörü'' olarak kullanır ve birden fazla disiplin içinde öğrenir.

Oyunlu Öğrenme Robotlar her zaman içinde oyun olan makinalar. Robotların sağladığı oyun fikirleri öğrencilerin aktif katılımı ile ve kolay yönetilebilir öğrenme ortamları ortaya çıkarır. Robotik yarışmaları ile öğrencilerin STEM konularına ilgilerini çekebilir ve yetkinliklerini geliştirebilirsiniz.

Proje Tabanlı Öğrenme: Öğrenci proje üzerinde çalışırken karşısına çıkan problemleri çözme sorumluluğunu üzerine alarak potansiyelini arttırır ve bağımsız bir şekilde keşfederek öğrenir. Ders dinleyen bir öğrenciyle kıyasla proje tabanlı öğrenme daha kalıcı öğrenme sağlar.

Kişisel ve Gerçek Hayat Problemleri: Öğrenciler gerçek hayat bağlantılı ve kendilerini kişisel olarak ifade edebilecekleri, bağlantılı ve yaratıcı bir şekilde öğrenir.

Soyut Bilimsel Fikirlerin Uygulamalı Keşfi: Öğrenciler robotları kullanarak anlaması zor olabilecek soyut bilimsel fikirleri uygulamalı olarak test eder ve bu fikirlerin gerçek hayattaki karşılığını görür.

Öğrenme Robotlar nasıl çalışır? Robotlar düşünür mü? Robotlar ne kadar akıllı? Robot Bilimcilerin üzerinde düşündüğü Yapay Zeka problemleri ile tanışmak çocukların modern teknolojileri ve çok önemli olarak da kendi zihinlerinin nasıl çalıştığını anlamalarına yardımcı olur.

Girişimcilik ve İnovasyon: Araştırmalar 20 yıl içinde işlerin yaklaşık yarısının robotlar ve otomasyon sistemleri tarafından yapılacağını öngörüyor. Robotik eğitimi öğrencileri gelecekte yaşayacakları yüksek teknoloji dünyasına hazırlar.

Programlama temel 21. Yüzyıl becerilerinden. Programlama bilgisi artık okuma, yazma ve aritmetik gibi temel öğrenme konuları arasında. Modern dünya bilgisayar programları (kod) ile çalışıyor.

 

 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 05.01.2017 - Güncelleme: 25.06.2020 16:44 - Görüntülenme: 980
  Beğen | 1  kişi beğendi